Transport śródlądowy.pdf
(
55 KB
)
Pobierz
09/02/03
FISZKA INFORMACYJNA
POLITYKA TRANSPORTOWA
Transport
śródlądowy
Żegluga
rzeczna jest regulowana przez przepisy wspólnotowe w mniejszym stopniu niż pozostałe
gałęzie transportu. Dotyczą one przede wszystkim warunków koniecznych do spełnienia przez
przewoźników oraz niektórych wymogów technicznych. Od
1
stycznia
1993
roku obowiązuje
rozporządzenie Rady WE 3921/91/EEC, które określa warunki dopuszczenia przewoźników z innego
państwa UE do ograniczonego terminowo
świadczenia
kabotażowych przewozów
śródlądowych
na
takich samych warunkach jak przewoźnicy mający siedzibę w danym państwie.
Muszą oni spełniać następujące warunki:
1.
posiadać uprawnienia do wykonywania przewozów międzynarodowych towarów i osób
2. wykorzystywane jednostki pływające są własnością biura lub osoby mającej siedzibę w państwie
wykonywania usługi kabotażu (przewoźnik musi posiadać dokument stwierdzający przynależność
statku);
Wymogi techniczne dla jednostek pływających zostały określone w dyrektywie 82/714/EEC. Poza
warunkami zawartymi w tym dokumencie, konieczne są czasami dodatkowe wymogi techniczne
wprowadzane przez poszczególne państwa członkowskie.
Zaświadczenia ADNR (wydawane w oparciu o postanowienia Agreement on Transport of Dangerous
Goods on the Rhine) są uznawane na wszystkich drogach wodnych UE. Jednak państwa mogą
wymagać dodatkowych zaświadczeń. Państwa członkowskie dla zapewnienia wysokiego stopnia
bezpieczeństwa mogą wymagać od kapitanów jednostek pływających spełnienia dodatkowych
warunków, np. znajomości specyfiki lokalnej. W przypadku jednostek przewożących substancje
niebezpieczne mogą być wymagane zaświadczenia o dodatkowej wiedzy posiadanej przez kapitana
(czasami wystarcza certyfikat
ADNR,
Agreement on Transport of Dangerous Goods on the Rhine).
Największym problemem
żeglugi śródlądowej
jest znalezienie sposobu na likwidację nadmiernej
liczby jednostek. Nowe rozwiązania techniczne pozwalają na większą efektywność, dlatego w
1989
roku ministrowie transportu państw członkowskich zaakceptowali program Komisji Europejskiej
mający na celu koordynację niszczenia jednostek
żeglugi
rzecznej Danii, Francji, Belgii i Holandii.
weryfikacja: PECSA
Centrum Informacji Europejskiej
Departament Komunikacji Społecznej i Informacji Europejskiej, Urząd Komitetu Integracji Europejskiej
ul. Krucza 38/42, 00-512 Warszawa, tel. (0 22) 455 54 54, fax. (0 22) 455 54 53
www.cie.gov.pl, www.ukie.gov.pl, e-mail:cie@mail.ukie.gov.pl
weryfikacja: PECSA
Centrum Informacji Europejskiej
Departament Komunikacji Społecznej i Informacji Europejskiej, Urząd Komitetu Integracji Europejskiej
ul. Krucza 38/42, 00-512 Warszawa, tel. (0 22) 455 54 54, fax. (0 22) 455 54 53
www.cie.gov.pl, www.ukie.gov.pl, e-mail:cie@mail.ukie.gov.pl
Plik z chomika:
aisza24
Inne pliki z tego folderu:
Transport śródlądowy.pdf
(55 KB)
transport morski.pdf
(321 KB)
Transport lotniczy.pdf
(40 KB)
Transport kolejowy.pdf
(54 KB)
strategia-transport drogowy.pdf
(529 KB)
Inne foldery tego chomika:
analiza ekonomiczna w transporcie i spedycjii
ekologiczne aspekty rozwoju transportu
ekonometria i statystyka
ekonomia
ekonomia matematyczna
Zgłoś jeśli
naruszono regulamin